torsdag 20 september 2007

Ständigt återkommande problem!

Vad ska vi äta till middag idag?!?!?!?!!!

Ständiga problemet...

Måste börja planera igen och göra matlagningslista igen så man vet vad man ska laga för mat så man kan förbereda lite, iaf handla å ta fram ur frysen i tid. Blir så lätt typ gröt, eller fiskpinnar annars å jag är så jäkla less på all sån där mat nu!! BLÄ!!

Problemet när jag ska göra matlista är ju att jag har lite väl höga krav på de jag ska laga också, de ska va lätt, och sen inte ta så lång tid. För de där med köket är egentligen inte min grejj, baka går an men laga mat de är inte riktigt min grejj, kanske är de för att jag har för dåliga baskunskaper om råvaror och sånt. Skulle verkligen behöva gå en matlagningskurs för lite inspiration om inte annat. Dessutom har man ett "trep" till sambo, han äter inte grönsaker å sånt i maten så de är som svårt å göra exotiska maträtter och kanske därför de är så tråkigt att laga mat också. Önskar man kunde äta bakverk istället för mat, för jag gillar verkligen å baka de är nog min stora passion!

Nu äre strax Idol!

Hejsvejs!

Inga kommentarer: