torsdag 3 oktober 2013

Avsaknad av inspiration

Kanske lite motsägelsefullt början på inlägget men har kommit igång med träningen, 3ggr/vecka. Känns bra, två grupppass och sen ett eget gympass, behöver det verkligen för kroppens skull. Men känner mej i övrigt rätt tom på inspiration. Jag är ingen TV tjej alls, men har dom senaste veckorna sen mörkret kommit på besök lätt hamnat i soffan utan energi och inspiration, efter träningen. Mycket har hänt som ska smältas och bearbetas men ändå.


Vänner pysslar, inreder, målar, syr, virkar renoverar osv. Jag ids knappt byta gardiner eller ens städa. Tvättkorgarna svämmar över innan dom tvättas och jag är bara en lat jävel... Ute behöver det städas bort sommarhrejjer, men orka... Kan det vara hösten och mörkrets trötthet son kommer över mig och sommarens stress som tar ut sin rätt och min paus kommer nu? Kanske, men känslan är konstig och jag med min vanliga energi den är som bortblåst. Kom tillbaka snälla! Jag hatar när allt man gör tar emot!





- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Annica sa...

Kära vän, även jag har en tvättkorg som svämmar över, dagar, ibland veckor som jag knappt tar mig ur sängen, i veckan har vi ätit fil och havregrynsgröt till middag för ork och engagemang till nåt annat har inte funnits
Må hända att jag virkar men det är i rent terapisyfte, samtidigt som jag virkar så sitter jag som en döing i soffan och tomglor på tv

Det är skitjobbigt när det är som du beskriver och oh så svårt att ta sig upp ur det, att träna är en bit på väg, var glad för det lilla, livet kommer tillbaks-det tror jag på
Säg till om du vill göra nåt, gå en promenad till exempel..

kramar

Sofia sa...

Inte alls dumt att smälta allt, bearbeta och bara vara "en lat jävet". Jag tror du behöver det.
Låt tvättkorgen och annat svämma över och vara.
En jävligt jobbig känsla det också men ALLT rymms inte alltid vet du!

Kramar