onsdag 20 augusti 2008

Lättmjölk VS. Mellanmjölk







VS.







Reflektion..

För några år sedan kunde jag inte tänka mej att dricka något annat än mellanmjölk, men efter att mamma och pappa börjat köpa hem lättmjölk istället för mellan så fanns det inget annat val än att vänja sig. Att det sedan fortsatte att bli lättmjölk i mitt egna hem beror även på Anders som var van från Furten att dricka lättmjölk. å så har de fortsatt de sex år som jag faktiskt bott hemifrån.

Men igår va vi på ICA Torget strax före stängning och de va slut lättmjölk i disken och kände inte för att va besvärlig och fråga heller. Så fick bli mellanmjölk istället (som tur var köpte jag bara ett paket). I morse skulle jag dricka mjölk som vanligt till frukost, men nä de va verkligen inte gott med mellan mjölk, den har nån gräddig eftersmak..

Fortsättningsvis köper jag bara lättmjölk! Vad köper ni?

Over and out!

(bilderna snodda från norrmejerier)

2 kommentarer:

Sofie sa...

Mellan mjölk! Mellan mjölk! Mellan mjölk! :D

Anonym sa...

Mellanmjölk! Eller "riktig" mjölk från Calles föräldrars gård... :)