onsdag 27 augusti 2008

Springskor

Är nu inne på min fjärde vecka på; Träningsprogram: Spring 5 km. Men har som vanligt problem med benhinnorna så nu har jag "investerat" i ett par nya skor. Men fy fan va dyrt, har mycket ångest för 1500kr som de faktiskt kostade, men har provat ett tjogotal skopar och den här skon satt som gjutet så de är väl bara å betala och va glad. Varför är de alltid så att den dyraste är skönast?!?! Nä äger jag då ett par riktiga löparskor för en gångs skull. Nu har jag inget att skylla på ;)

Så här fina är dom!

Btw... Jag hade nå typ fel med fötterna, eller pronation som de så fint hette, de gör att jag får ont i benhinnorna. Innre fotknölen orkar inte hålla upp sig soch faller ner mot golvet när man går långt(fin beskrivning va). Varför har jag inte fått veta sådant tidigare i livet?! Nu kanske jag pajjat benhinnorna å knän å hela köret redan... Är inte de här en sån sak som skohandlare borde upplysa om även när man köper vanliga skor? Så man kan ha inlägg eller nått?! Någon som funderat på samma sak? blir nästan upprörd.

4 kommentarer:

Therese sa...

Riktigt snygga skor du skaffat dig. Ja det är sjukt vad dyrt det ska vara för ett par snygga och bra skor. Håller tummarna för dig imorgon. Kram

Sofie sa...

hahaha typiskt dig Sandra och lägga märke till!! :D Vi gjorde det när vi va på IKEA i sommras :)

AnnaKarin sa...

Vänta nu har jag missat något! Är du värsta hurtbullen nu?

Anonym sa...

Nästa gång du ska köpa skor, köp på http://stores.ebay.co.uk/Start-Fitness

Skorna kostar ungefär hälften av vad dom gör i Sverige, frakten är ca 50 kr och Paypal tar ca 25 kr för affären. På ett par skor som kostar runt 1500 kr så spar du minst 700 kr, alla kostnader inkluderade.

Eftersom du pronerar så är det nog enklast satsa på Asics, dom har dom mest omtyckta skorna bland pronerare. Jag springer själv på GT2130. Om du ska köpa, undvik modellerna Kayano och Kinsei, den ena väger bly och kostar för mycket, den andra stumnar efter 25 mil.