lördag 21 februari 2009

Pappa

Tänkte bara jag skulle passa på att tacka för allt stöd och tankar.

Hur sammanfattar man ett liv? Jag saknar dig så! Det känns så overkligt att jag aldrig mer ska få träffa dig... Frågan varför frågar man sig hela tiden, en fråga jag aldrig kommer få ett svar på....

Pappa
Robin Kling, Kålaboda, avled den 14 februari, en månad före sin 51-årsdag. Närmast anhöriga är livskamraten Maria och barnen Sandra och Johan.

Min älskade man och vår pappa Robin har lämnat oss.

Han växte upp i Kålaboda som enda barnet till Harald och Agda. Han bodde där större delen av sitt liv med undantag av några år i Ånäset.

1980 träffade han sin stora kärlek Maria och de fick tillsammans barnen Sandra 1986 och Johan 1994. I början av 1990-talet övertog han jordbruksfastigheten av sina föräldrar.

Han arbetade i många år som svarvare på Asea och Robertsfors Component. De sista 14 åren arbetade han på RAAB.

Han tyckte om att vara ute i skog och mark och pyssla med gården. Olika byggprojekt pågick alltid och skaparglädjen var en stor drivkraft hos honom.

Ett av hans stora intressen var också fiske. Han var en av eldsjälarna i fiskeföreningen i Kålaboda. Vackra, vindstilla sommardagar tillbringade han i Risvattnet där storabborrarna lockade.

Han var alltid en social och öppen människa med glimten i ögat, som gillade att umgås med vänner och bekanta.

Familjen låg honom varmt om hjärtat. Han månade om att alla skulle ha det bra.

Saknaden är oändlig efter vår älskade, men vi kommer alltid att minnas honom med glädje.

Maria, Sandra och Johan

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fin text och dikt ni hade i tidningen. Tänker på er.. Kram!

Anonym sa...

Vi tänker på dig/er, och finns här om det skulle vara något! Kram / Claes & Helena

Camilla sa...

Vackert skrivet vännen. jag tänker på dig och familjen. Kramar om

Camilla sa...

Tänker på dig vännen! Fint skrivet om din pappa.
Kramar och sköt om dig

Anonym sa...

Beklagar sorgen Sandra. Ni alla finns i mina tankar och jag vill alltid tro och hoppas på det bättre i framtiden hur svårt det än må vara att tro på i det nuvarande läget. Stora kramar till er alla i familjen Kling // Familjen Kvist

Anonym sa...

Jag beklagar sorgen Sandra. Tänker på dig och din familj. De fina minnena kommer alltid att leva kvar! Många kramar Isabelle Kerttu