tisdag 11 januari 2011

Gluten uppdatering

Har blivit lite olika mat under veckan som gått, förlåt att jag varit dålig med uppdatering.
Men har blivit mycke kyckling och ris samt lite lax och soppa av olika slag.

På torsdagen när vi var hämtat skotern i älvsbyn stannade vi på vägen hem på Frasses i Piteå för lite käk... De blev väl sådär måste jag säga.. Ni kan ju gissa vilken som ser mer inbjudande ut av dessa hamburgare.. En är alltså glutenfri..

Så nej tack jag hoppas verkligen inte jag är överkänslig på riktigt!!

Ett recept som jag annars rekomenderar starkt som vi åt i fredags


Morotssoppa

6 rivna morötter
3 fiskbuljongtärningar
1,5dl vatten
3msk mjöl (glutenfritt så klart)

Mixa och koka samman under ett par minuter. Tillsätt sedan:

1pkt fryst dill
1pkt räkost (400g)
1pkt creme fraiche (2dl)
Räkor efter smak.

Rör om och låt bli varmt. Garnera med räkor och en dillkvist. MUMS!

Inga kommentarer: