tisdag 4 januari 2011

Glutenfri



Nu under Januari ska jag prova på att vara glutenfri, dvs äta glutenfrimat.. Svårt som tusan men med lite pepp från arbetskamrater så ska de nog gå vägen. Kanske mår jag lite bättre i kroppen men bäst är om de inte är någon skillnad så jag slipper hålla på med de här livet ut då dör jag... Redan efter två dagar så är jag grymt sugen på bröd... typ rostat, husmans och kanske en bulle.. men nej de blir inget.. Tänkte jag ska försöka dela med mej av lite recept också framöver om jag orkar, lite för att peppa en annan vän C som också kämpar på.

Mat dag 1(Måndag)
Frukost: Kräm(inte nyttigt tyvärr) och 2 ägg
Lunch: Ris och tandorikyckling
Middag: Omelett se bilder nedan.



Fylld Omelett, svamp, tomater, fetaost. Tadaaa, snabbt och enkelt!!




Mat dag 2
Frukost: Yoghurt med glutenfri müsli och banan, samt ett ägg
Lunch: Ris och klycklingwook
Middag: Fyllda biffar(fetaost, soltorkade tomater, oliver) och glutenfripasta

2 kommentarer:

Camilla sa...

Va du e duktig min vän ;)

Elin sa...

Va? är du allergisk mot de också?