tisdag 11 september 2012

Ensam hemma

Hans är på invigningen på bilbolaget ikväll, så är bara jag och Tusse hemma. Jag har skött vardagssysslorna, kört lite tvättmaskiner, lagat matlådor, tömt diskmaskinen, stökat i diskmaskinen, damsugit.. Har just landat i soffan och ska strax förflytta mig till sängen och ge mig på min bok som jag börja på innan semestern men som jag inte ens hunnit halvägs igenom..hittar som inte ro att sätta mej still och bara vara..

Sitter och funderar över livet och hur lite jag hinner med och hur fort veckorna går.. Tiden bara springer ifrån mig! Jag har hunnit fylla 26 och om en månad har jag jobbat 4 år på Folksam! Vad händer lixom?!?!? Samtalsämnena på våra tjejfikan har övergått från att handla om olika ragg, vilken typ av kläder som är inne i år och vad vi ska hitta på för roligheter på helgen till att handla om vuxensaker! Vi pratar om värmesystem i hus, vad som står näst på tur att renovera, hur vi kokar saft och såklart barn, vem är gravid härnäst osv.. Självklart vill jag inte att tiden ska stå still och jag gillar utvecklingen... men ändå får jag lite panik, vad fasen hände och är det så här livet ska fortsätta vara? En kamp om att få tiden att räcka till allt som man vill göra, alla man vill umgås med och att få vardagspusslet att gå ihop utan stressa sönder sig själv.. Jag måste verkligen sänka kraven, men vad ska jag prioritera bort när man vill så mycket...

Nä nog på funderingar gå och lägg dej Sandra!

2 kommentarer:

summerelin sa...

Jo du! Du är inte den enda som funderar på vart tiden tar vägen. Klockan tickar på alldeles för fort och vips så är det en annan årstid och hej å hå så är det snart sommar igen.

Camilla sa...

Ja men visst går tiden fort och jag förstår inte varför man ska känna sån stress. Men den finns där för mig också, när ska man skaffa barn, när bygger vi klart. Vill bara hamna där men vars är där liksom.. förstår dina funderingar vännen :) Löns int säga ta det lugnt för det glömmer man så fort. Kram