tisdag 20 november 2007

Tiden rullar på

Känns rätt skönt, fick lite press på mig å läsa litteraturen till torsdagens seminarie eftersom boken som jag ställt av påUB åt Evelina ännu inte kommit, så fick de bli så att Evelina fick låna min köpta bok istället. Men de gick ju bra iaf, ska sätta mig om en stund å förbereda mina 3-5 min som jag ska prata få se vad de blir av det. Men jag gillar inte att göra diskussions frågor, tycker alltid de blir så flummigt men men ska väl försöka knåpa ihop några iaf.

Helgen som var tillbringades i Kålaboda hos familjen, lillebror Johan fyllde 13 år i fredags å mamma fyllde 45 i måndags Grattis! Så de blev tårta å kalas!

Bara några veckor kvar till jul, ska baka lussekatter till helgen och sen måste jag nog åka hem om någon helg igen å gå ut i skogen å leta julgran.. tydligen vill dom(min pappa) köpa plastgran för de är så svårt å hitta någon fin julgran. Men hallå julafton utan riktig julgran! De går ju inte, man kan inte hålla på å ändra traditioner så där, å dessutom när vi bor riktigt i skogen så ska de väl inte va så svårt. Så upp till bevis nästa gång jag åker hem!!

I övrigt så händer de inte så mycket, till helgen kommer Anders förldrar hit och hälsar på får se om tanterna också följer med eller hur de blir, vi ska iaf bjuda på lite mat å sen blir de väl lite shopping också skulle jag tro. Shopping ja, de börjar va tid för julklappar nu känner jag, men de är så svårt å hitta på vad man ska köpa till alla.... men någon månad kvar så de brukar lösa sig till slut iaf!

Bäst å göra nått vettigt nu!

Inga kommentarer: