onsdag 13 januari 2010

2009 var året

Januari

- Jag och dansen var frälsta i varandra!!!

- Jag flyttade från Anders, efter 5 år tillsammans så gick vi skilda vägar, vilket utvecklat oss båda väldigt mycket! Att bo själv igen var en hård match men jäklar vad självständig jag var under en period iaf. Fixade ju både de ena och de andra =P


Februari

- Enorma mängde snö kom och min bil var helt översnöad. Så de var faktiskt snö även i fjol.


- Mitt första besök på Ö-viksmaran, så mycket dansfolk på samma ställe och med världens underbaraste tjejer!

- Min älskade pappa valde att inte finnas hos oss längre. Alla hjärtans dag som ska vara de lyckligas dag förändrade mitt liv för alltid. Jag saknar dej så!!!! Jag skulle ge allt för att kunna backa tiden!!


Mars

- Älskade pappa begravdes, väldigt fint och lungt men det känns fortfarande overkligt att aldrig få träffa honom mer. Ett stort hål i mitt hjärta!


- Dansade så gott jag kunde för att få lite endorfinkickar för att orka hålla sig ovanför ytan


April

- Äntligen inflyttningsfest, vilket kaos men underbart roligt! så här fyra månader senare.

- Dans Dans och åter dans! Näst intill varje helg var de nog dans eller utgång eller liknande. Partypinglorna!





Maj

- Fortsatt partypinglande, Valborgs med tjejerna, grillfest med grannarna och allmänt riktigt trevliga tillställningar förgyllde min tillvarao.



- Hade Mamma och Lillebror inneboende hos mej. Önskar ni alltid bodde i stan, kanske inte hos mej men lite närmare skulle inte skada! Saknar er!

- En härlig helg i Sundsvall hos Sofie med "Sex and the city brudarna"!!




Juni

- Lollo och Sandras födelsedagsfest



- Jag & H dejtar på allvar och blir slutligen ett par =) Mitt "ögongodis"!



Juli

- Stadsfest i Skellefteå med allt vad som hör de till, tror jag smakade de allra flesta maträtter.

- Har min första betalda semester någonsin! Underbart!!

- Massor med härliga fester och trevligheter

- Besökte Lycksele Djurpark med lillebror och syskonen Boström


- Spela bingo med Louise


- Fira Sofies examen med ett riktigt party!



- Kära Torgny somnade in. Tänker på er!


Augusti

- Årliga födelsedagsfesten i Kålaboda, Surströmmingstema



September

- Markus och Jens 30års fest


- Öviksmara nr två med efterföljande bad men nu i annat sälllskap.


- Selma blev döpt


Oktober


- 08-resa till Camilla i S-tälje och Sofie i Bromma


- Ronovering av sovrum möblering av hus.





November


- Ikea resa med H till Happis, massor med inköp!


December


- Fortsatta husrenoveringar och husfix

- Julafton hos mamma med mina nära och kära


- Nyårsafton hos Josse och Daniel i BTK






Sammanfattningsvis så har 2009 varit ett otroligt omtumlande och väldigt händelserikt år. Ett tungt år på många sätt och vis, många många motgångar. Men även många ljusa stunder. Men jg lever och jag ser fram emot 2010 - Nytt år nya möjligheter!

3 kommentarer:

summerelin sa...

Vilket bra sätt att summera ett år! ja du har verkligen haft mkt motgångar, men du är stark och blir bara starkare! :) kram

Anders sa...

Du bevisar verkligen att man kan klara vad som helst och fortfarande ha glimten i ögat! kram kram! :)

Therese sa...

Vilken fin årssammanfattning. Ja det var motgångar helt klart men även trevligheter under året, det är väl så livet är. Men vissa saker önskar man helt klart inte hade hänt. Du är stark. Sköt om dig. Kram