söndag 23 december 2007

Vit Jul!

"Vi ser de snöar vi ser de snöar!"

De snöar hemma i Kålaboda hos mamma och pappa nu,å de känns underbart fast våran gården har faktiskt varit vit ända sen stora snöfallet kom i början på december, dne har inte hunnit smälta bort helt, men inte är de mycket snö mest bara is.

Älskar julen och alla dess nya och gamla traditioner, ikväll blir de att klä granen dricka glögg och spela bingolotto tillsammans med mamma, pappa och lillebror och imorgon kommer mormor, morfar å farfar hit eller vi hämtar dom kanske man ska tillägga ;) Eftersom jag inte har några kusiner utan bara en morbror som inte har några egna barn så blir de rätt litet firande, men jag klagar inte för de, jag tycker de är mysigt!

Nu ska jag återgå till bakandet, igår blev de lussekatter och idag blir de mumsmums och dessutom har jag griljerat skinkan för en stund sedan. Julkänslan börjar infinna sig, och nu blir de inge plugg förrän möjligen nästa lördag, eftersom jag kommer vara i Skellefteå juldagen till torsdag och sen jobb fredag, fullt upp!

God Jul på er alla!

Inga kommentarer: