tisdag 1 april 2008

"Vi drar till fjällen"

De har varit mycket på senaste, eller mycket och mycket, men jobbiga grejjer..

Förra måndagen satt jag på akuten med mamma å resten av familjen.. Hon skada foten när dom var ute med skotern, så de blev operation för henne i onsdags, å gips å kryckor i 6 veckor... Så helgen som var va jag hemma i Kålaboda, hjälpte till å riva lite kök och sen på söndagen fyllde min kära far 50år. Mamma å pappa skulle egentligen åka bort över helgen men i och med mammas skadade fot så stanna de hemma istället, så de blev mys och tårta.

Sen till förra veckan största bekymmer... Hemtentafan!! Hela klassen blev anklagade för plagiat, och vår lärare förstorade upp de till att vi kunde bli avstängda osv... så de var verkligen inte trevligt... Klumpen i magen hela helgen... men de tycks ordna sig iaf hoppas jag...

Nu är jag igång för fullt med examensjobbet också, har skrivit klart enkäten idag, så ska maila iväg den till lärarna uppe i Skellefteå imorgon och sen tar jag helg! Åker nämligen upp till Jäckvik med Anders familj, (föräldrar, syster med familj, bror med familj). Så de blir trevligt!! Längtar faktiskt riktigt mycket efter småisarna! Men kommer väl ångra att jag sa de på torsdagmorgon då de kommer två morgonpigga jätteglada barn och tjattrar på. Hoppas på fint väder och mycket "doppa". Vi har laddat upp med å baka en hel massa iaf så de ska nog bli bra.

Nä nu ska jag packa de sista, å sen imorgon blir de fullpackad bil till Skellefteå, första flyttlasset!

Ha de så gott alla här hemma!

1 kommentar:

Sofie sa...

Äntligen Sandra, som jag har väntat ;) hehe Hoppas ni får de bäst!!