söndag 29 mars 2009

Jag och dansen

Ligger och slöar i soffan just nu. Trött efter en intensiv danshelg! Har dansat med en massa människor, både gamla och nya förmågor. Har även hittat några nya favoriter som jag absolut vill dansa mer med. Jag har varit som skeptisk mot gnussandet förut, men i helgen har har jag kommit till insikt om hur mysigt de blir med gnuss, jag är frälst. I like!

Jag är så glad att jag hittat något som jag tycker är rolig, ett intresse som jag verkligen brinner för. Diskussionen har ju kommit upp tidigare om intressenas betydelse. Har egentligen inte haft några speciella intressen sen jag slutade med fotbollen. Eller självklart gillar jag att umgås med nära och kära och att träna lite. Men med dansen är de något speciellt. De blir som ett lyckorus inom mig, jag känner mig upprymd, jag tappar tid och rum, jag går runt med ett fånigt leende på läpparna flera timmar efter sista dansen. Känslan går inte att beskriva den måste upplevas. Trots att jag dansat typ 12 timmar i helgen så längtar jag redan till nästa dans som är på tisdag. Längar längtar längtar! Ni kanske tycker att jag är konstigt för att jag är så besatt av dansen... Men jag står verkligen för de och jag hoppas jag får fortsätta att må bra av något och att känslan som jag får av dansen får va med mig ett bra tag framöver. Jag behöver glädjestunder ofta just nu för att försöka plana ut de annars så djupa dalarna som finns inom mig.. Dansen får mig att le, skratta och njuta.

Nä nu ska jag krypa i säng, blev ju en kort natt förra natten. Kom i säng kl 3(sommartid) å klev upp kl8 (sommartid) så de fattas bra många timmars sömn. Godnatt

4 kommentarer:

Therese sa...

Att dansa är verkligen kul! Kul att du har hittat något som gör dig glad och som du mår bra av. Ha det gott. Kram

Eriksson sa...

Åh vilket härligt inlägg! Det lyser verkligen igenom på texten hur du gläds av dansen!! Efter helgen är det faktiskt så att jag kan hålla med dej! Ska ändå ta det lugnt ett tag framöver, och hoppas att abstinensen kanske dyker upp snart :) Tack så mycket för i helgen, du är toppen! Kram

Anders sa...

Din lilla dansnörd! :P

Kul att du har hittat något som du verkligen vill syssla med på din fritid! Jag är glad för din skull! :)

Louise sa...

Det ska du inte ursäkta dig för att du hittat nåt du brinner för :) Tänk när vi pratade för inte så länge sen att du verkligen ville hitta en hobby. Guess what, you have :)