söndag 15 mars 2009

Tacopastagratäng

Efter önskemål kommer här receptet på de jag bjöd tjejerna på igår.

Receptet kommer ursprungligen från Camilla/Sofie =)

Tacopastagratäng

Stek
400g Köttfärs
Tacopåse
Lök
Paprika

Sås
4dl grädde
1-2dl chilisås
1 pressad vitlöksklyfta
Salt, peppar

Koka
5-6dl snäckpasta

Blanda ihop alla ingredienserna i en ungsfast form och strö över lite riven ost. Gratinera i 200grader ca 20min(Gärna längre)

Supergott och enkelt!
Går även att förberedas dagen innan och sen bara stoppa i ugnen när gästerna kommer, superbra!

Lycka till!

4 kommentarer:

Jeanette sa...

åå receptet som sprider sig som en löpeld! vi ska äta den i veckan med:P

Anonym sa...

den måste jag testa!

Therese sa...

Det låter hur gott som helst...måste testas. Hoppas gårdagen blev lyckad...men förra inlägget tyder kanske inte på det eller =)??? Kram

Anonym sa...

Det var verkligen jättegott det där, så tack för receptet! Jag tänkte bjuda min familj på det då de kommer på besök ikväll ;) Och jag hade då jättetrevligt hela kvällen - även om jag kan hålla med om att man kanske bör dansa nykter, haha!