tisdag 28 december 2010

7 Min bäste vän

De är en svår frågeställning för min del. Jag har väldigt många fina vänner runt om kring mig. Jag brukar kalla det att jag har vänner till olika "ändamål", dvs sånna som får mig att må bra i olika situationer.

Har jag roligt med
Kan jag dela sorg med
Kan jag vända mig till när jag har djupare sår
Kan diskutera framtid
Kan ge mig kloka råd
Kan uppskatta mig för den jag är
Kan vara ärlig mot mig

Det finns tusen andra saker som jag också skulle kunna ta upp som mina vänner uppfyller, för att just vara min vän. Med detta inlägg vill jag inte alls stöta mig med någon eller något. Ni mina vänner vet nog mycket väl hur otroligt mycket jag tycker om er och hur vi fungerar ihop. Jag uppskattar er alla!

Men självklart finns de ju en person som faktiskt har legat mig väldigt varm om hjärtat under en väldigt lång tid så länge som sedan andra klass. Vi kunde prata i timmar, vi satt med varandra varje dag i både grundskolan och bussen. Vi följdes åt till Skellefteå, vi följdes nästan åt till Umeå. Under vissa perioder har vi tappat varandra och vi har utvecklats åt väldigt olika håll både privat och yrkesmässigt, men med de flesta roligheter, tråkigheter och framtidsdrömmar kan vi fortfarande prata i timtals. Min fina vän <3 Jag hoppas och tror att vi fortsätter att hålla kontakten mååånga år framöver!




Jag tycker så mycket om er mina fina vänner =)

1 kommentar:

Sofie sa...

Kärlek!